Кількість переглядів

Виховні заходи




Тема: Безпека щоденного життя

Мета. Узагальнити, систематизувати і поглибити знання учнів про основні небезпечні фактори, що виникають у повсякденному житті: при користуванні електроприладами і газом, при поводженні з небезпечними речовинами побутової хімії, про причини та умови виникнення пожежі, причини нещасних випадків на автотранспорті. Навчати учнів застосовувати отримані знання в практичній діяльності. Розвивати навички зі збереження здоровя та життя. Виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоровя і життя та здоровя і життя людей, які їх оточують.


Хід уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Леонардо да Вінчі написав:  «Пам’ятай! Життя є дар,
                                                                 І той, хто його не цінує,
                                                                 Цього дарунку не заслуговує».

     І, дійсно, найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє: довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Отож, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності.

Завдання 1. «Далі, далі, далі…». Дати відповіді на запитання.

1. Де на нас чатує небезпека?  (кухня, кімната, двір, сходи, вулиця, підвал …).
2. Що є найбільшою небезпекою під час пожежі?  (Отруйні гази).
3. Чи можна гасити електроприлади водою?  (Так, якщо вони знеструмлені).
4. Чи небезпечні отрутохімікати для здоровя людини?  (Так).
5. Як слід пересуватися у приміщенні під час пожежі?  (Поповзом).
6. Що слід зробити спершу, щоб надати допомогу постраждалому від електричного струму?  (Звільнити від дії електричного струму).
7. Від чого залежить безпека пішоходів, пасажирів, водіїв та інших учасників дорожнього руху?   (Від знання і додержання правил дорожнього руху).
8. Як можна проходити проїжджу частину?   (Підземним і надземним переходами).
9.Що треба робити, коли ви почули у приміщенні запах газу? (відкрити вікна, не включати світло, не запалювати сірники).
10. Назвіть найдоступніші засоби гасіння пожежі. (Пісок, вода, земля, сніг …).
11. Які аварійні служби ви знаєте і їх № телефонів? (101 – пожежна безпека,
102 – міліція, 103 – швидка допомога, 104 – газова служба).
12. Що слід робити, коли ви побачили ДТП?  (Викликати швидку допомогу).
13. Які небезпечні речовини побутової хімії ви знаєте? (Мийні засоби, дезодоранти, лаки, фарби, …).
14. Назвіть небезпечні місця в школі.  (Їдальня, сходи, двір, спорт площадка).

Завдання 2. Розгляньте малюнки. Хто чинить правильно, а хто ні? Що ви порадите дітям?

Завдання 3. Гра «За» і «Проти».    На малюнку зображені електроприлади. Один учень каже: «Цей електроприлад корисний, бо …», другий учень каже: «Цей електроприлад небезпечний, бо …».
              
                           

 Завдання 4. Створіть інструкцію користування електроприладами в картинках

1. Користуйся справними електроприладами.
2. Не доторкайся до ввімкненого приладу мокрими руками.
3.Не користуйся саморобними електроприладами, а також приладами з оголеними кінцями замість вилок.
4. Про помічені неполадки в електроприладах, оголені й погано ізольовані проводи негайно повідомляй старшим.
5. Стеж, щоб на електроприлади не потрапляла вода.


Завдання 5. Розгляньте малюнки. Що ще повинні зробити діти?   
                          
        

Завдання 6. Закінчити речення.

1.Виявити витікання газу можна …  (на око – на поверхні мильної води виділяються пухирці, на слух – газ виривається зі свистом, за запахом).

2.Не можна шукати місце протікання газу …  (за допомогою відкритого вогню).

3. На кухні небезпечно виконувати домашні завдання, коли горить газ, бо … (накопичується вуглекислий газ, настає кисневе голодування і починає боліти голова).

Завдання 7. Створіть інструкцію користування електроприладами в картинках.

1. Якщо конфорка погасла, не запалюй її.
2. Вимкни конфорки газової плити і перекрий газовий кран на трубі.
3. Не включай світло, електроприлади.
4. Відчини вікна, двері, щоб провітрити приміщення.
5. Вийди з квартири, повідом дорослих і від сусідів виклич аварійну газову службу за телефоном 104.


Завдання 8. Назвати основні чинники виникнення пожежі у будинках. (Несправність електроустаткування, неправильна експлуатація газових плит, вмикання до однієї розетки кількох електроприладів, ігри дітей з вогнем, несправність електропроводки, куріння у ліжку …)


Завдання 9. Надаючи допомогу людині, на якій загорівся одяг, необхідно:
     - не дозволяти потерпілому бігти, а повалити на землю і покачати його, накинути на нього цупку тканину, або мокру ковдру, не зривати з обпаленого тіла одяг, а акуратно розрізати його, на опік накласти суху чисту повязку).

Завдання 10. Які ви знаєте засоби пожежогасіння?.

Завдання 11. Яким правилам відповідає малюнок?  

                 
    
Завдання 12.  Створіть інструкцію пожежної безпеки в картинках.

1. Не грайся з сірниками, запальничками.
2. Не влаштовуй ігор з вогнем поблизу будівель, у підвалах.
3. Не нагрівай на вогні банок з-під фарб, аерозольних балончиків.
4. Не залишай без догляду ввімкнуті електронагрівальні прилади.
5. Користуйся газовою плитою тоді, коли є вдома дорослі.


Завдання 13. Розгадати кросворд «Безпека».
  1. Українське місто, в якому  відбулася аварія на ЧАЕС.  (Чорнобиль).
2. Сильний вітер, що піднімається стовпом.  (Смерч).
3. Підземні поштовхи і коливання земної поверхні, що виникають у результаті зміщення і розривів земної кори або верхньої частини мантії. (Землетрус).
4. Тимчасове затоплення водою значних ділянок суходолу. (Повінь).
5. Прилад для вимірювання температури.   (Термометр).
6. Вивезення людей із небезпечної зони.    (Евакуація).
7. Морські хвилі, що виникають у результаті підводних або прибережних землетрусів.    (Цунамі).
  
                                   



2




3       4



5
        
6       7













Б
Е
З
П
Е
К
А






































   
Учитель. Отож запам’ятайте, діти,
                 Що мить безцінно дорога.
                 Що нам дано не просто жити –
                 Не просто так горить зоря.
                 Кожна утрачена хвилина –
                 Ой, як важлива у житті!
                 На жаль, не позбираєш днини,
                 Отак змарновані в путі.

Людське життя – це найсокровенніший дар Божий. Воно дорожче за всі цінності земні і небесні. Тож любімо, цінуймо, бережімо його.
 




Конкурсна програма: Щоб раптом не потрапити в біду, азбуку дороги
  вивчим до ладу.
         Мета: Формувати усвідомлене розуміння небезпек, які можуть чекати на дорозі, спонукати учнів до роздумів над причиною виникнення ДТП,   ознайомити з  основами знань про правила вуличного руху, формувати правила безпечної поведінки на дорозі.

Класний керівник: зберегти здоров’я  і життя  людей на нашій чудовій планеті  - найважливіше завдання багатьох служб: медиків, педагогів, працівників державної автоінспекції, пожежних. Вивчення та чітке дотримання правил вуличного руху – основне завдання всіх учасників руху: водіїв, пішоходів, пасажирів.
Але з чого починалась їх історія? Ось послухайте!
Повідомлення учнів:
1) 3 січня 1738 року Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди. Було введено  правосторонній рух.  Тільки в 1891 році вперше в Україні, а саме в Одесі, зявився автомобіль.
2) У 1940 році були прийняті типові правила дорожнього руху. Вони змінювались, доповнювались, удосконалювались. І от 1 січня 2002 року були введені нові «Правила дорожнього руху України.»
Класний керівник: Сьогодні ж ми  дізнаємось наскільки добре їх знаєте ви.
Правила гри: формуються дві команди, які будуть змагатися між собою

1 конкурс «Знавці»
Кожній команді потрібно відповісти на 9 запитань. 1 запитання 1 бал. Розпочинаємо!
Запитання  для першої команди:
1.                Учасник дорожнього руху, який знаходиться в транспорті, але не курує ним?(Пасажир)
2.                Пристрій для регулювання руху в густонаселених містах? (Світлофор)
3.                З якого віку дозволяється рух по дорозі на велосипедах?  (З 14 років).
4.                Транспорт, який стоїть, обходити тільки…?(Позаду).
5.                Впливова паличка працівника ДАЇ? (Жезл).
6.                Довгий хвіст дугою тягне за собою ? (Поїзд, паровоз).
7.                Що означає червоний сигнал світлофора? (Стій).
8.                Яку категорію дорожніх знаків застосовують для введення обмежень в русі? (Заборонні дорожні знаки).
9.                Який нормативний документ встановлює порядок  дорожнього руху на всій території  України? (Правила дорожнього руху.)
Запитання для другої команди
1.                Учасник дорожнього руху, який керує транспортом.?(Водій).
2.                Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину?(Пішохідний перехід, зебра).
3.                Сигнали світлофора?(Зелений, жовтий, червоний).
4.                Учасниками дорожнього руху є: водій, пасажир та...? (Пішохід).
5.                Працівник ДАЇ, який регулює дорожній рух.?(Регулювальник).
6.                Тримаюсь лише на ходу, а як зупиниш – упаду? (Велосипед).
7.                Що означає жовтий сигнал світлофора? (Готуйся).
8.                Які знаки інформують про розміщення об’єктів сервісу? (Знаки сервісу).
9.                Що означає абревіатура ДТП? (Дорожньо-транспортна пригода).

2 конкурс «Дешифратори»
 Кожна команда отримує  по одному зашифрованому вислову. Для того, щоб їх розшифрувати  потрібні знання української абетки. Допоможе тут і вміння рахувати, адже щоб відкрити букву, зашифровану  цифрою, потрібно знати її порядковий номер  у алфавіті. Оцінюється  конкурс 10 балами.
1)  30  19  2         18  7        22  23  1  16  19  22 33       10        3   1  17  11        2  12  6  11,           2  24  6  31  23  7      20  11  16  31  18  12      3       6  19  21  19  10  12     10  1  3  9  6  11.

2)      23 21 7  2  1        3  22  12  17       18  1  17         20  1  1733  23  1  23 11       30 19       3           17’ 33  28   1          18  1         6 19  21  19 10  12            18  7        3  1  21  23  19                    4  21  1  23  11!  

Вислови для команд:
1.     Щоб не сталося з вами біди, будьте пильні в дорозі завжди!
2.     Треба всім нам пам’ятати, що в  м’яча на дорозі не варто грати!

3 конкурс «Ситуація»
Оцінюється 10 балами.
Ситуації:
1.                На канікули Сашко з Марійкою вирішили поїхати до бабусі в село. Марійка перед від’їздом вирішила повторити правила дорожнього руху. Побачивши це, Сашко засміявся: «Ну й кумедна ти сестричко! Ми ж їдемо в село, який там рух? В селі необов’язкові правила!»
Завдання:
1)                інсценізуйте ситуацію;
2)                доведіть Сашкові що Марійка права;
3)                усно змоделюйте ситуацію, в яку міг би потрапити Сашко, якщо його не переконати.

2.                Сашкові купили велосипед. Марійка запропонувала повторити правила користування велосипедом. «Навіщо, - засміявся Сашко, - велосипед - не автомобіль, правила не потрібні!»
Завдання:
1)                інсценізуйте ситуацію;
2)                сформулюйте Сашкові правила їзди на велосипеді;
3)                усно змоделюйте ситуацію, в яку може потрапити хлопчик, якщо його не переконаєте.

4 конкурс «Дорожній знак» - 10 балів
В   Україні налічується близько 10 млн. автомобілів, проживає близько 46 мільйонів людей. Для того, щоб всі могли рухатись без перешкод, створили дуже багато дорожніх знаків. Свій власний дорожній знак спробують створити і наші учасники. Але це ще не все. «Ваші» дорожні знаки повинні мати жартівливий зміст.

Підсумки конкурсу.





Відверта розмова  
Тема :  Шляхи досягнення успіху

Мета:  визначити поняття «успіх», дати учням можливість впевнитися, що успіх залежить від власних зусиль і співпраці з іншими; сприяти становленню чітких життєвих орієнтирів, виховувати впевненість у своїх силах,  вміння створювати ситуацію успіху.
На дошці запис:
            Той, хто хоче, робить більше, ніж той, хто може.
            Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто рухається вперед, до тих, хто розподіляє свої сили з розумом.
            Людина лише там чогось домагається, де вона сама вірить у свої сили.
                                                                                              Л.Фейєрбах
Успіхи свідчать про те, на що ти спроможний, а невдачі – про те, чого ти вартий.
            Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору.
                                                                                              М.Горький
Хід розмови
1.  Визначення емоційного налаштування
    (вітання)
Класний керівник
Ми з вами,  незнайомі  до вчорашнього дня люди, і  ймовірність того, що ми будемо зустрічатись у майбутньому, теж невелика. А сьогодні доля звела нас у стінах однієї школи і класу (як в купе поїзда) для спілкування. Зазвичай розмова, якщо вона зав’язується в такій ситуації , стає відвертою і невимушеною. Тож сядьте зручніше, посміхніться одне одному і розпочнемо нашу розмову.
2. Цілевизначення
 Насамперед мені цікаво дізнатися, що ви очікуєте від сьогоднішнього спілкування? (відповіді учнів).
Що ж ,  я побажаю вам досягнути  сьогодні  успіху.
Кожен хоче чогось досягти у житті, щоб мати можливість пишатися собою. Чому ж одному це вдається, а іншому – ні? Адже людина має реальні можливості керувати власним життям і розвитком, розвивати власне „я”, досягати відчуття впевненості й надійності. Життєва мета людини спрямована на досягнення добра, щастя, успіху.
            Саме про успіх, шляхи його досягнення і піде сьогодні мова.
3. Актуалізація суб’єктного досвіду
           Спочатку спробуймо дати визначення поняттю „успіх”. Що ви розумієте під цим словом?
Вправа «Гронування».  Прошу висловлювати свої ідеї.
( Записувати їх по мірі надходження на дошці).
УСПІХ
(дякую, чудово молодці)
4. Основна частина
Класний керівник.  А тепер звернемося  до визначення, яке пропонує Великий тлумачний словник сучасної української мови.
 Отже, „успіх” – це        ( роздрукувати і дати учням на парти наперед):
- позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, талант;
- громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень;
- визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей;
- захоплення з боку осіб іншої статі.
  Підсумок вчителя          Успіх – це те, чого бракує, на жаль, більшості з нас. Успіх – те, чого кожен хотів би досягти.
5. Вправа «Мікрофон»          Чи знаєте ви видатних людей, які досягли успіху в житті? Чи є такі люди у вашому селі?
(Виступи учнів . Похвалити їх)
6. (Рольова гра „Інтерв’ю ” (проводять учениці Алла і Оленка)
Класний керівник. Я дізналася, що Алла і Оленка мріють бути журналістами. Пропоную вам спробувати себе у цій ролі зараз.
У нас у гостях чарівні леді . Кожна з них – успішна. Давайте запитаємо у них, як вони досягли успіху.
(Дівчатка ставлять  запитання гостям, вони відповідають)
- Які якості характеру допомогли вам стати успішною?
- Що вам довелося перемогти. щоб досягти успіху?
- Як ви гадаєте, чи сумісні поняття „успіх” і „скромність”?
- Чи важлива підтримка авторитетних людей у досягненні успіху?
- Як ви гадаєте, чи важливе для успіху вміння спілкуватися з людьми?
- Що вас більше стимулювало  у досягненні успіху: перемоги чи поразки?
- Скажіть, будь ласка, власну формулу успіху.
Класний керівник.   Дякую. Як ви відчували себе у ролі журналіста? (Похвалити і підтримати дівчат)
Навіть видатним людям потрібно було наполегливо працювати, щоб розвивати закладені здібності й досягати успіху. Тож немає сенсу переконувати, що людина може досягти певних успіхів, коли вірить у себе і знає, що в неї вистачить сил аби здійснити свою мету.
7. Класний керівник.             А чи вважаєте, любі учні,  ви себе успішними людьми?
(Метод „ПРЕС”)   Роздрукувати і положити на парту пам’ятки
    Я вважаю, що ... (висловлюєте свою думку, пояснюєте, у чому полягає ваша точка зору)
    ... тому що (пояснюєте, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).
    Наприклад ... (наводите факти, що демонструють ваші докази)
    Таким чином ... (Отже...) (узагальнюєте свою думку, робите висновок).
(Виступи учнів. Похвалити)
Хочу сказати, що всі ми у певному сенсі досягли успіху в житі, адже добре здоров'я, мирне середовище, хороші батьки і рідні, прекрасні друзі – це вже і є успіх.
8 . Класний керівник.   Життя щоденно ставить людину перед необхідністю вибору – прийняттям відповідальних рішень. Життєвий шлях особистості багато в чому залежить від того, наскільки вона здатна пізнати світ і себе, свідомо визначити мету і підпорядкувати їй свою діяльність.
Зараз ми зіграємо з вами в гру, підчас якої вам теж потрібно буде робити певний вибір.
Гра „Чорна скринька” (Обладнання: три великих коробки, яблуко, цибулина, мандарина) .Вибираються три учасники, яким пропонується обрати одну  із трьох скриньок.  Інші учні  можуть підказувати, який із ящиків обрати, але ніхто не знає про їхній зміст. Коли учні зроблять свій вибір, починається обговорення:
- Чому ви обрали саме цей ящик? Які у вас були сподівання.
- Що ви відчували, коли відкрили ящик?
- Чого вам не вистачало для прийняття правильного рішення?
Підсумки: для прийняття рішення потрібно мати достатню кількість інформації, але ви її не мали. Тому ви робили свій вибір, керуючись тільки власною інтуїцією та порадами оточуючих. На шляху до успіху себе треба озброїти якомога більшою кількістю потрібної вам інформації.
Кожен із нас пережив почуття задоволення після вдалого завершення якоїсь справи. І кожному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Зараз ми спробуємо визначити формулу  успіху.
Об’єднайтеся в групи. З’ясуйте, хто у вашій групі буде відповідати за час, а хто буде представляти рішення. Ключове слово записати на стікерах  і прикрасити ними наше новорічне деревце.
9.   Робота в групах „ Формула успіху ”
Група 1. (для роботи дається     5    хв.)
- Що найперше має визначити для себе людина на шляху до успіху?                          (Мету)
- Якою може бути ця мета?         (Духовна, матеріальна, добра чи погана)
Проаналізуйте, як оцінює себе людина, залежно від поставленої мети.
            Коли людина ставить перед собою якусь мету, вона таким чином мимоволі себе оцінює. Якщо ставити перед собою завдання здобути всі матеріальні блага, то й оцінює себе на рівні цих благ: як власника автомобіля останньої моделі, як господаря розкішної дачі чи як частину свого меблевого гарнітуру.
            Якщо людина живе, щоб приносити людям добро, полегшувати їхні страждання під час хвороби, то й оцінює себе на рівні своєї людяності. Вона ставить собі мету. гідну людини.
Отже, перше. що необхідно, це мета або цілеспрямованість .
Група2.  (для роботи дається    5     хв.)
·        Чи зможе досягти успіху людина ледача, в якої не сформовано вміння працювати, переборювати труднощі?
Аргументуйте свою думку.
Ключові слова: .наполегливість, працьовитість.
Щоб домогтися бажаного результату, слід докласти максимум зусиль, наполегливо працювати. Отже, необхідною складовою є також наполегливість і працелюбність.
Група 3 (для роботи дається     5    хв.)
·     Що необхідно для досягнення професійного успіху? (інтереси, нахили, здібності, стан здоров’я)
Аргументуйте відповідь.
Ключові слова: знання, вміння, талант.
Необхідні знання і хоча б крапля таланту. Але й без таланту люди досягають успіху.
Група 4. (для роботи дається      5   хв.)
·        Чи зможе досягти успіху людина, зневірена у власних силах?
·        Чи багато досягне у житті песиміст?
Аргументуйте свою думку.
Ключові слова: .впевненість, оптимізм.
Таким чином, для успіху потрібна впевненість. Так, коли сходиш до вершини, то це схоже на те, як піднімаєшся вгору сходами. Якщо тебе залишила впевненість, то йти стає ще важче, коли ж упевненість із тобою, то дорога до успіху вже ближче, і йти стає легко й цікаво.            
 Для кожної справи потрібен відповідний настрій. тоді справа йде швидше і краще. Звичайно, що від чорних думок, постійних турбот і песимізму якість життя не поліпшиться. Коли людина у поганому настрої, вона забуває, що може багато і що вона сильна. Отже, важливе значення для успіху має настрій, оптимізм.

Підсумок роботи в групах.            Раціонально поєднавши ці складові – цілеспрямованість, наполегливість, працелюбність, знання, вміння, талант, упевненість,  і оптимізм – маємо пряму дорогу до успіху.
10. Підсумок відвертої розмови.
Вправа «Незакінчене речення» 
Сьогодні я зрозумів….
Підсумок вчителя
Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкрийте себе самі, скажіть собі: „Я хочу, я можу, я зроблю”. Щастя й успіх – у ваших руках!
Сьогодні, підчас нашої розмови, ви показали себе розумними, впевненими, талановитими людьми.  Спільними зусиллями ми прикрасили ялиночку. А під ялиночку годиться ложити подаруночки. Знайшовся подаруночок під ялиночкою і для вас.  Це теж той успіх, якого ви досягли сьогодні.
Я дякую вам за плідну і цікаву співпрацю. Вітаю всіх вас із наступаючими новорічно-різдвяними святами. Нехай вам щастить.




Інтерв’ю

- Які якості характеру допомогли вам стати успішною?
- Що вам довелося перемогти. щоб досягти успіху?
- Як ви гадаєте, чи сумісні поняття „успіх” і „скромність”?
- Чи важлива підтримка авторитетних людей у досягненні успіху?
- Як ви гадаєте, чи важливе для успіху вміння спілкуватися з людьми?
- Що вас більше стимулювало  у досягненні успіху: перемоги чи поразки?
- Скажіть, будь ласка, власну формулу успіху.

Пам’ятка
Метод „ПРЕС”
    Я вважаю, що ... (висловлюєте свою думку, пояснюєте, у чому полягає ваша точка зору)
    ... тому що (пояснюєте, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).
    Наприклад ... (наводите факти, що демонструють ваші докази)
    Таким чином ... (Отже...) (узагальнюєте свою думку, робите висновок).

Група 1
(для роботи дається         хв.)
Визначити хто буде слідкувати за часом, хто буде звітувати.
·       Що найперше має визначити для себе людина на шляху до успіху?   (мету)
·     Якою може бути ця мета?   (духовна, матеріальна, добра, погана)
Проаналізуйте, як оцінює себе людина, залежно від поставленої мети.

Ключові слова: мета, цілеспрямованість.



Група2
(для роботи дається         хв.)
Визначити хто буде слідкувати за часом, хто буде звітувати.
·       Чи зможе досягти успіху людина ледача, в якої не сформовано вміння працювати, переборювати труднощі
Аргументуйте свою думку.
Ключові слова: .наполегливість, працьовитість.


Група 3
(для роботи дається         хв.)
Визначити хто буде слідкувати за часом, хто буде звітувати.
·     Що необхідно для досягнення професійного успіху? (інтереси, нахили, здібності, стан здоров’я)
Аргументуйте відповідь.


Ключові слова: знання, вміння, талант.


Група 4
(для роботи дається         хв.)
Визначити хто буде слідкувати за часом, хто буде звітувати.
·       Чи зможе досягти успіху людина, зневірена у власних силах?
·       Чи багато досягне у житті песиміст?
Аргументуйте свою думку.
Ключові слова: .впевненість, оптимізм.


Академічний тлумачний словник
УСПІХ – це :
1. Позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача.
2. Досягнення в навчанні, у вивченні чого-небудь.
3. Громадське визнання, схвалення чого-небудь, чиїхось досягнень.
4. Визнання кимось чиїх-небудь позитивних якостей, особливостей.
5. Захоплення з боку осіб іншої статі.




Година спілкування . Творчий практикум у 10 класі.

Тема.   Ніхто не ділить хай народ,
              Бо не поділиться народ.
Мета: формування ціннісного ставлення до суспільства та держави;
            усвідомлення духовної єдності населення всіх регіонів України,
            спільності культурної спадщини та майбутнього своєї держави;  
           формування активної життєвої позиції школярів, їх громадянського
            самовизначення, прагнення до самореалізації в Україні;
           - удосконалювати уміння і навиків індивідуальної роботи, колективної та
            групової, розвиток творчих здібностей, умінь саморегуляції власних емоцій,
            відповідальності за власні емоційні прояви та поведінку у житті класного  
            колективу;
            - виховання цінностей:віри, доброти, чесності, щирості.
Форма: творчий практикум з елементами гри та проектної технології.
Обладнання: кольоровий папір,ножиці, дидактичні матеріали, відео про Україну,  кошик з калиною та вербою, плакат з «Мішком мрій».

                                                                   Нехай ніхто не половинить,                 
                                                                   Твоїх земель не розтина,
                                                                   Бо ти єдина, Україно,
                                                                   Бо ти на світі в нас одна.
                                                                          Дмитро Чередниченко
                                          Хід проведення
Iрганізаційний момент.
Відеоролик про Україну.
Інсценівка.
Учень1.Хто ти? Квітуча, прекрасна, чарівна.
             Очі, мов небо, ясні, голубі.
Учень 2. Хто ти?Немов веселкова царівна.
               Хто дарував ці прикраси тобі?
Україна. Я- Україна! Твоя Батьківщина.
               Сонце твоє, твої ріки й поля.
               Я – Україна, і завше, і нині-
               Небо твоє, твоя рідна земля.
II.Створення ситуації успіху.
Вправа- руханка. «Український дощ»
     -В Україні піднявся вітер(педагог- тренер тре долоні).
     -Починає крапати дощ.( Клацання пальцями)
     - Дощ посилюється(Почергове плескання долонями по груддя)
      - Починається справжня злива(Плескання по стегнах)
-         А ось град- справжня буря.(Тупіт ногами)
-         Але що це? Буря стихає.( Плескання по стегнах)
-         Дощ стихає.( Плескання долонями по грудях)
-         Рідкі краплі пдають на землю. ( Клацання пальцями)
-         Тихий шелест вітру.( Потирання долоней)
-         Сонце в Україні!!!( Руки вгору)
III.Мотивація навчально – виховної діяльності.
  Наш український народ витримав складні випробування, тяжко жив і боровся за свободу та незалежність. Він був завжди на своїй землі, наші пращури заселяли територію, на якій ми тепер живемо. Історія нашого народу героїчна, але сьогодні  на її території  зазіхнув ворог. Україна переживає непрості часи, щоб не стояти на колінах, щоб зберегти своє «Я», щоб зберегти цілісність території, щоб увійти в сучасність, як одній з рівних держав Європи їй потрібно боротися за мир, незалежність і цілісність.
    Для нашого народу соборність – надзвичайно важлива і символічна, адже об’єднання українських земель - це заповітна мрія нашого народу з давніх часів. Ідея української єдності  формувалася  ще з часів Київської Русі. Ще наші пращури боролися за об’єднання, а  сьогодні  нависла загроза нашій єдності території.
   Ще з часів князювання Володимира Святославовича, який об’єднав розпорошені землі в єдину давньоруську державу - Київську Русь. З цього часу Київська Русь досягла розквіту і була визнана серед інших держав.
Чи будемо ми жебраками і вигнанцями у нашій державі залежить від нас самих.

IV.Основна частина.( Метод проектів)
А тепер ми з вами поділимо наш клас на дві частини – на дві держави( блакитну і жовту).На попередньому занятті ми запрошували вчителя історії. Яка розповіла нам про те,що таке держава, що таке суверенність, що таке закони?
Завдання:
1.Створити свої закони.(Захистити позицію).
2.Створити свій одяг( Кожна держава отримує свій колір- жовтий і блакитний)
(Грає музика під час вправи.)
Вправа .  Кошик «Дари з України»
У кошику є символи рослини України- калина , верба…На них прив’язані незакінчені прислів’я. Представники  держав   по  черзі дістають рослини, закінчуючи правильно прислів'я.
Прислів'я:
Без верби і калини..(нема України)
Людина без рідної землі…(як соловей без гнізда)
За рідний край..( життя віддай)
Та земля мила…(де мати народила)
За народ і волю..(віддамо життя і долю)
Жити..(Вітчизні служити)
Нема на світі другої України..(немає другого Дніпра).

Вчитель.Ми з вами поділили наш клас, а тепер давайте заберемо ці кордони.
І знову будемо як і раніше однією державою, всі разом. І нам буде набагато комфортніше і краще.Разом ми - сила.
Відеоролик "Вірш дівчинка про Захід і Схід"
Вправа «Мішок мрій»
Учні  пишуть  свої мрії і чіпляють  на мішок намальований на плакаті на дошці.

V.Підбиття підсумків.
Слайд (Портрет Ярослава Мудрого)
Вчитель. Ярослав Мудрий заповідав наступним поколінням:
Пам’ятайте
 мою заповідь одну:
не сваріться , живіть у злагоді:
тільки мир збере усе,
а незгода, наче вітер,
все по полю рознесе.

 Як не будете всі разом
Йти до спільної мети,
Ви, державу зруйнувавши,
Подастеся у світи.
Ви розгубите ту землю,
що придбали вам батьки,
 І тинятиметесь всюди,
як вигнанці й жебраки.

Чи будемо ми жебраками і вигнанцями у нашій державі залежить від нас самих.

Вправа «Телеграма»
Ми з вами напишемо телеграму для майбутніх поколінь.
Учні на довгій полосі жовто – блакитній пишуть телеграму.
Вправа "Валіза. М'ясорубка.Смітник"

У валізу: те що заберемо з собою.
У м'ясорубку: те що перемелемо.
У смітник: що викинемо.
Відео ролик про Україну.


Немає коментарів:

Дописати коментар