Кількість переглядів

11 клас


  11 КЛАС
Тема: Утворення електромагнітної хвилі. Енергія електромагнітної хвилі.(Перехресно-базові групи).
Мета: продовжувати формування поняття електромагнітної хвилі, з’ясувати умови їх випромінювання, залежність енергії цих хвиль від частоти;
- розвивати уявлення учнів про види матерії та форми її існування, розвивати уміння самостійно працювати з літературою; працювати в групах, слухати своїх колег, планувати свою роботу;
- виховувати в учнів толерантність, наполегливість у досягненні мети.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Рекомендації: Учитель створює базові групи чисельністю 4 – 6 чоловік. Групи формуються з учнів з різними рівнями досягнень. У базових групах учні опрацьовують навчальний матеріал з певного питання. По завершенні цієї роботи вчитель формує нові (перехресні) групи таким чином, щоб у кожній групі було хоча б по одному учасникові з попередніх базових. Далі кожен учасник нової групи навчає інших, передаючи їм знання, здобуті в базовій групі.
Обладнання: таблиці, картки із завданнями.

Хід уроку.
Закон честі.
Закон поваги.
Закон часу.
І. Мотивація.
Проблема:  Як утворити електромагнітну хвилю? Як виявити електромагнітні хвилі?

ІІ. Актуалізація опорних знань
„Мозкова” атака.
1.                       Що таке електромагнітна хвиля?
2.                       Що таке електромагнітне поле?
3.                       Що існує навколо зарядженої частинки?
4.                       Що існує навколо рухомої зарядженої частинки?
5.                       Основними характеристиками електричного поля і магнітного поля є ...
6.                       Властивості електромагнітних хвиль.
7.                       Який зв’язок між швидкістю і частотою електромагнітних хвиль?
8.                       Яка швидкість поширення електромагнітної хвилі:

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Демонстрація: Конденсатор, котушка, провідники, джерело струму.
Чи досить цього для створення електромагнітних хвиль?
Вчитель пропонує базовим групам завдання.
Група № 1. Утворення електромагнітних хвиль. § 42 (1 частина) ст. 111-112.
Група № 2. Передача і приймання електромагнітних хвиль. § 42 (2 частина) ст. 113-114.
Група № 3. Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. § 44 ст. 117-118.
Опрацювавши теоретичний матеріал, учні під час обговорення повинні занотувати відповіді на запитання у зошит.
Орієнтовні запитання в картках:
1.             Що є необхідною умовою утворення інтенсивних електромагнітних хвиль?
2.             Чому закритий коливальний контур погано випромінює електромагнітні хвилі?
3.             Як можна здійснити неперервне випромінювання електромагнітних хвиль?
4.             Що таке антена?
5.             Яка умова індуктивного зв’язку?
6.             Умова приймання електромагнітних хвиль.
7.             Які факти свідчать про перенесення енергії електромагнітними хвилями?
8.             Яка формула густини потоку випромінювання?
9.             Який фізичний зміст густини потоку випромінювання?
10.        Який фізичний зміст густини потоку випромінювання?

Учитель: Завдання нових груп (перехресних): учасник базової групи по черзі, використовуючи свої записи в зошитах, розповідає іншим учасника свій вивчений теоретичний матеріал.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Розв’язання якісних задач.
1.                 Чому наявність магнітного поля Землі – це благо?
2.                 Чи знаєте ви про шкідливість електромагнітних хвиль?
3.                 Назвіть сучасні пристрої, які випромінюють хвилі?

Колективне розв’язування задач.
Задача 1. Магнітна індукція поля 100 кТл, а напруженість 25В/м. Яка густина енергії електромагнітної хвої в повітрі? Яка густина потоку випромінювання?

V. Підсумок. Домашнє завдання.
(Г) § 42, 44. Вправи 1046, 1049 (Р).
Підготувати випереджуюче завдання.
„О.С.Попов”.

11 КЛАС
Тема: Засідання бізнес-клубу (розв’язання задач). Світлові явища.
Мета: закріпити уміння учнів розв'язувати задачі на знаходження максимумів і мінімумів інтерференції, на закони відбивання і заломлення світла, явища дисперсії, дифракції, померизації світла, розвивати самостійність учнів
Обладнання: картки з диференційованими завданнями, картки-особисті рахунки, призма прямого зору, спектроскоп.

Хід уроку.
І. Вступне слово учителя.
Гадаю Вас зацікавило запрошення записане на дошці "Завітайте до нашого бізнес-клубу". А хто з Вас знає, що означає слово -"бізнес"? Справді, бізнес - це будь-який вид діяльності або занять, що приносить прибуток. Тому не дивно, що люди-бізнесмени так помірковані. Що ж завітаємо до цього клубу.

ІІ. Повідомлення теми уроку.
Вельмишановні пані і панове. Раді вітати Вас, молоде покоління українських бізнесменів, на засіданні нашого клубу. Дуже приємно, що Ви не пройшли повз наше запрошення. Дозвольте розпочати засідання нашого бізнес-клубу. Прошу всіх розгорнути робочі блокноти і зробити потрібні записи, як це належить справжнім діловим людям (дата, тема уроку).
Завдання першого засідання такі:
1) Закріпити уміння розв'язувати задачі на закони відбивання і заломлення світла;
2) Застосування властивостей світла в задачах.
Суть нашої ділової гри полягає в тому, щоб здобути потрібну кількість балів (у бізнесі - це гроші), які будуть Вам потрібні для придбання підприємства, сировини, матеріалів, знарядь праці, які дозволять Вам розпочати виробництво потрібного товару, реалізація якого забезпечить Вам прибуток. Зароблені Вами гроші будуть фіксуватися на Ваших умовних рахунках (учням роздаються спеціальні картки, куди Вони будуть заносити свої зароблені бали).

Прізвище учня
Конкурс "Аукціон знань"
Алмаз
Штрих
Підприємство
Конкурент
Замовлення
Реклама




10 Б




А Вашою кінцевою метою буде забезпечення постійного прибутку. Недаремно я на дошці записали слова "Помилятися може кожний, залишатися зі своєю помилкою - тільки божевільний" (Цицерон).

III. Вправи
Увага! Оголошую "Аукціон знань". Правильна відповідь - 2 бали. Відповідає той, хто перший підніме сигнальну картку (учням роздаються картки з номерами). Учитель виставляє сети один за одним, стукаючи об камертон.
Наприклад. Виставляємо сет №1 "Кільця Ньютона". Учні відповідають що це. Учитель після правильної відповіді "Сет продано!" і т.д.
Питання:
1) Пояснити Райдугу.
2) Що ми визначаємо за допомогою спектрів.
3) Чому ми бачимо різні кольори ?
4) Чому шибки вікон вдень здаються нам темними ?
5) Чому виблискують різними кольорами перламутрові ґудзики ?
6) Чому утворюється ореол навколо електричної лампочки ?
7) Чому в театрі, якщо стати за колоною, то артиста не видно, а голос його чутиметься? Чому?
Нам трапилась нагода використати набуті знання на практиці. Маємо опрацювати матеріал, отриманий від фірми "Алмаз". Правильна відповідь - 4 бали.
Задача. Обчислити показник заломлення води відносно алмазу.
 
Помінятися зошитами учням і взаємоперевірити.
Фірма "Штрих" дала нам наступне завдання: побудувати зображення в плоскому дзеркалі (на диференційованих картках завдання). Теж взаємоперевірка.
Деякі наші бізнесмени стали власниками підприємств (необхідно набрати 10 балів) і можуть почати виробництво товарів. Тому ми отримали замовлення на виготовлення продукції. Потрібно зробити на спецлисточках замовленнях розрахунки. Робота з картками. Потім учитель збирає ці листочки і перевіряє, поки учні будуть працювати над наступним завданням.
Проведемо конкурс "Конкурент".
Адже бізнес - це постійна конкуренція. Учні задають один одному запитання. Правильна відповідь - 2 бали.
Ви як бізнесмени, повинні вміти рекламувати свій товар. Уявіть, що кожен з Вас випускає ту продукцію, яка стоїть на столі. На столі призма прямого зору, спектроскоп. Складіть текст реклами, використовуючи явище інтерференції, дисперсії. Оцінити.

IV. Підсумок.
Шановні бізнесмени ! Ми з Вами належно попрацювали над удосконаленням наших знань. Тому деякі з Вас отримали найбільші прибутки. Оголошення оцінок.

V. Домашнє завдання.




Контрольна робота « Електричний струм в різних середовищах»
1.(В)До кінців кола, що складається з послідовно ввімкнених термістора та резистора опором 750 Ом, подали напругу 20 В. При кімнатній температурі сила струму в колі була 10 мА. Коли термістор занурили у гарячу воду, сила струму стала 20 мА. У скільки разів змінився опір термістора?
2.(В)Яка відстань між частинами пристрою для утворення йонів, якщо площа кожної з них
100 см2  і між ними проходить струм насичення 1*10-10 А? Йонізатор утворює в 1 см3повітря 12.5*106 пар йонів за секунду.
3.(В)Яку енергію в джоулях набуває електрон, проходячи різницю потенціалів 1 В?
4.(В)В електролітичній ванні , через яку проходить струм 2,5 А, протягом 20 хвилин виділилося 1017 мг двовалентного металу. Яку атомну масу він має?
5.(С)За скільки часу виділиться 5л водню при температурі 250С і під тиском 100 кПа під час електролізу? Електроліз проводиться при напрузі 5 В, потужність і ККД установки дорівнюють відповідно 720 Вт і 75%.

6.(С)Термопара мідь – константан з опором 5 Ом приєднана до гальванометра, опір якого 100 Ом.Один спай термопари закручений в лід, що тане, другий – в гарячу рідину. Сила струму в колі дорівнює 37 мкА. Стала термопари 43 мкВ/К. Визначити температуру рідини.



Немає коментарів:

Дописати коментар